Percentage personen dat problemen heeft ervaren met afstemming tussen de eerste en de tweede lijn
Indicatorwaarde
Percentage
28
Verslagjaar: 2016
Trend
4-jarige trend
2013 | 2016 |
Stijgende trend; ongunstig; niet getoetst (er is geen statistische toets uitgevoerd om te bepalen of sprake is van een statistisch significant verschil )
Interpretatie indicator
Voor een optimale medisch-specialistische behandeling is het van belang dat zowel de huisarts als de medisch specialist over de juiste informatie over de patiënt beschikken. Dat komt effectiviteit, veiligheid en vraaggerichtheid ten goede.
Trend
Sla de grafiek Trend personen dat problemen heeft ervaren met afstemming tussen eerste en tweede lijn over en ga naar de datatabelBron: International Health Policy Survey, 2016
- In de cijfers van 2010 is alleen 'beide' opgenomen, niet één van beide.
Verantwoordingstabel Percentage personen dat problemen heeft ervaren met afstemming tussen de eerste en de tweede lijn
Toelichting |
|
---|---|
Volledige naam indicator |
Percentage personen dat problemen heeft ervaren met afstemming tussen de eerste en de tweede lijn |
Bron |
International Health Policy Survey, 2016; IQ healthcare 2017 (IQ healthcare, International Health Policy Survey 2016; Onderzoek onder volwassen burgers in 11 landen , Nijmegen (2017)) |
Berekening |
Teller: aantal geënqueteerden (volwassen burgers in 11 landen) dat in de voorgaande twee jaar een specialist had bezocht en positief antwoordde op minimaal één van de volgende vragen: "Hebt u de afgelopen 2 jaar meegemaakt toen u een medisch specialist zag …
Noemer: alle geënqueteerden die aangaven in de voorgaande twee jaar een specialist bezocht te hebben (n=587 in 2016) |
Interpretatie |
Voor een optimale medisch-specialistische behandeling is het van belang dat zowel de huisarts als de medisch specialist over de juiste informatie over de patiënt beschikken. Dat komt effectiviteit, veiligheid en vraaggerichtheid ten goede. |
Toelichting bij de referentiewaarde |
Mediaan 11 landen (Zwitserland) |
Jaar |
2016 |